Besøgstjenesten

Besøgsvenner - et fællesskab på tværs

Islev Kirkes besøgsvenner er helt almindelige mennesker, som ønsker at gøre hverdagen lidt gladere og lysere for andre.
Alle kan blive besøgsven. Du skal blot have lyst til at bruge noget at din tid med et andet menneske, som har brug for samvær.

Besøgsvennen kan enten tale med dig, lytte til dig, læse op for dig eller gå ture sammen med dig eller andet efter aftale.

Besøgsvennen og du aftaler hvornår I skal mødes, f. eks. en gang om ugen.

Besøgsvennen har tavshedspligt og følger de regler, der gælder for besøgstjenesten.

Besøgsvennen og du drøfter kun de emner, som I begge har lyst til at tale om.

Besøgsvennen er IKKE en ekstra hjemmehjælp.

Du kan kontakte os og blive skrevet op til en besøgsven, hvis du bor i Islev Sogn og savner kontakt med andre mennesker, fordi du er alene, er handikappet, du ikke selv kan gå ud, du sjældent får besøg af andre eller du trænger til en at tale med.

Islev Kirkes besøgstjeneste er en af Islev Sogns menighedsplejes aktiviteter. Arbejdet sker i overensstemmelse med vore vedtægter.

Ønsker du at vide mere om Islev Kirkes besøgstjeneste eller ønsker du en besøgsven kan du kontakte besøgskoordinator Kirsten Flarup, tlf. 61 27 48 66, mail: kpflarup(a)gmail.com